Oost, noord, zuid, noord - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Noortje Zee - WaarBenJij.nu Oost, noord, zuid, noord - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Noortje Zee - WaarBenJij.nu

Oost, noord, zuid, noord

Door: noortjevanderzee

Blijf op de hoogte en volg Noortje

16 Mei 2012 | Australië, Magnetic Island

Hallo luitjes,

Het is duidelijk weer tijd voor een update!!! Tjonge jonge, nou mijn plannen zijn dus enigszins anders verlopen dan gepland. Maar laten we beginnen bij waar ik geeindigd ben, in Sydney.

Daar heb ik enkele dagen verbleven in een hostel in Kings Cross waar mensen niet echt rekening met elkaar houden en zelfs een keer 's nachts het brandalarm af ging omdat een of andere snuggere had gerookt in een kamer. Iedereen dus het hostel uit en die mag je pas weer in als de brandweer is geweest en geconstateerd heeft dat er niks aan de hand is. Verder heb ik bijna alles in Syney te voet gedaan, dus lekker veel gewandeld. Natuurlijk het operahuis gezien, en ook langs wooloomooloo bay en farm cove gewandeld door de botanische tuinen. Ondertussen heb ik contact gehad met Loic, de fransman van mijn outbacktour en hij heeft gevraagd of ik met hem en twee anderen mee wil reizen in een camper van Cairns naar Brisbane in een week. Na wat wikken wen wegen leek me dat wel leuk en het was ook nog eens haalbaar. Hiervoor moest ik wel een vlucht van Brisbane naar Cairns boeken. Op 13-4 ben ik naar Manly vertrokken (45 minuten met een ferry vanuit het centrum van Sydney wat een mooi tochtje was). Daar aangekomen meteen in contact gekomen met Karen (Brits), ik wou dat ik hier eerder was gekomen want de sfeer in Manly is erg relaxed en er zijn een hoop surfers. In Manly heb ik met Karen geshopt en op het strand gelegen, erg succesvol ;). De 14de ging ik 's avonds alweer door naar Newcastle. De volgende ochtend in Newcastle eerst maar eens een wandeling door het centrum en langs het strand gemaakt, was niet echt boeiend want het was zondag. Het hostel was wel erg mooi trouwens. Terug in het hostel laat ik na mijn lunch mijn zakmes op mn voet vallen. Eerst dacht ik nog dat het met de stompe kant was, na twee passen werd het toch wel erg rood, shit (sorry voor het woordgebruik). Dan gaan er dus mensen staan kijken wat er aan de hand is en moet je 3 keer vragen of er iemand hulp wil gaan halen. Uiteindelijk door een (off-duty) ambulance broeder geholpen en verbonden, niet naar het ziekenhuis gelukkig. De rest van de dag netjes met het voetje omhoog gezeten en 's avonds alweer door met de bus naar Byron Bay. Daar kom ik 's ochtends aan en gelukkig word ik door een busje van the arts factory opgewacht, dit is echt een geweldig hostel volledig in hippie stijl en je waant je in een regenwoud. Ik slaap dan ook niet een gewone 'dorm' maar in the pentagon (een grote tent). Maar aangezien ik rust moet houden met mn voet heb ik jammer genoeg weinig van Byron Bay gezien. Ik heb ik het hostel wel voor 10 dollar mijn haar laten knippen door een heuse kapster die haar verlijf daar wat goedkoper wilde maken (waar dat normaal tegen de 35 dollar kost, goeie deal dus). Op mijn tweede en laatste avond in het hostel ontmoet ik Corrie die uit Brisbane blijkt te komen. Met haar heb ik gegeten en cocktails gedronken. Ik heb deze plaatsen allemaal wat vluchtig bezocht omdat ik anders niet bij Alex langs kon alvorens ik naar Cairns moest vliegen. Mijn volgende bestemming was dan ook Helensvale (bij Surfers Paradise), waar ik (net als Alex) bij Nigel en zijn ouders kon verblijven. Alex en ik hebben mijn verblijf daar meteen goed ingeluid door samen bier te gaan drinken (om 11 uur 's ochtends). De volgende dag hebben we even op het strand gelegen en 's middags boodschappen gedaan voor de meest lekkere hutspot ooit! 's Avonds zijn we op stap geweest met Josh en Nigel, was erg leuk. De volgende dag om 2 uur pas wakker geworden (was vast nog een restje jetlag ;) ) en daarna een treetopwalk gedaan wat erg mooi was. Je ziet namelijk het regenwoud van (gedeeltelijk) bovenaf.

De dag erna (21 april) ging ik met de bus naar Brisbane om daar even snel mijn was te doen en vervolgens door te vliegen naar Cairns. Waar ik opgewacht werd door Loic. We gingen meteen op weg naar het zuiden, dus ik heb Cairns nog niet gezien. We camperen ergens langs de weg. De volgende dag rijden we naar Airlie beach waar we 's avonds pas aankomen, snel wat eten en vervolgens naar bed. De volgende dag hebben we de Whitsundays (zoals de 74 eilanden samen genoemd worden) gezien op een speedboat van Ocean Rafting. We hebben op 2 plekken gesnorkeld, een bushwalk gemaakt en natuurlijk het allermooiste en witste strand van de wereld gezien, Whitehaven beach. De dag erna staat weer in het teken van rijden, dit keer naar Rainbow beach. Ook hier komen we pas laat aan en we kunnen dan ook niet meer terecht op de eerste camping. Op goed geluk door naar de enige andere camping in RB. Gelukkig kunnen we daar wel terecht. De dag erna moeten we om 7.40 uur klaar staan voor ons dagje Fraser Island. Een mooie dag, niet zo zeer door het weer maar wel door het prachtige eiland. Natuurlijk alle 'hotspots' gezien (voor de kenners: Eurong, Central Station, Lake McKenzie, The Pinnacles, Maheno shipwreck en Eli Creek). Na deze mooie dag een nachtje verbleven op de andere camping van AB, die veel mooier was. Het zal jullie niet verbazen dat deze leuke dag weer opgevolgd werd door een dagje rijden (naar Brisbane). Dit keer kunnen we wat rustiger aan doen en we hebben onderweg dan ook een tussenstop gemaakt in het mooie en relaxte Noosa voor een lunch en kleine wandeling door het centrum. De camping in Brisbane bleek wat moeilijker te vinden, maar niets bleek onmogelijk. De dag erna werd de camper terug gebracht, bier gedronken in Brisbane omdat het regende (zou ik anders natuurlijk nooooit doen) en hebben we (heel luxe vergeleken met de overige accomodaties waarin ik verbleven heb) in een motel overnacht. De dag erna (zaterdag 28 april) scheidde onze wegen zich. Ik bleef in Brisbane en Loic ging door naar Sydney. Je kunt je voorstellen dat ik bij lange na niet alles heb gezien wat ik wilde in dit stuk, ik heb dan ook besloten een deel over te doen.

Ik hoefde me echter niet te vervelen want die avond (vandaar dat ik het er zo expliciet bij heb gezet) werd er koninginnedag gevierd in Brisbane. In de kroeg onder mijn hostel, hoe handig!!! Nou goed op het feest zie ik Alex, Nigel en diens vader en broer weer. Wat de feestvreugde natuurlijk alleen maar ten goede kwam. Er was zelfs Heineken (ik snap ook niet waarom geen Bavaria, maar goed je kunt ook te kritisch zijn he). Je kunt je je waarschijnlijk wel voorstellen dat ik de dag erna uitgeslapen heb. Daarna ben ik naar de State library gegaan voor gratis internet (op snelle pc's!!), boodschappen gedaan en met Corrie (die ik in Byron Bay ontmoet had) afgesproken om 7 uur. We hebben bij Ahmet's gegeten, een Turks thema restaurant zoals ze dat hier noemen, het was een hele belevenis. Daarna nog even over Southbank gelopen, wat erg mooi was bij nacht. Ze doen in dit deel van de stad veel aan architectuur (zowel van gebouwen als van natuur), wat erg mooi is, ze hebben er zelfs aan de rivier een strand gemaakt. Op koninginnedag ben ik naar de Lone Pine Koala sanctuary gegaan, wat eigenlijk meer een kleine dierentuin was met inheemse dieren. Koala's, kangaroes, wombats, krokodillen, emu's, slangen en meer. 's Avonds ging ik naar de zelfde bar als waar het koninginnedagfeest had plaatsgevonden voor de $10 meal deal. Ik was er redelijk vroeg (om half 6 ofzo) en vroeg waar ik uit kon kiezen. Ze hadden zelfs een menu en speciaal omdat het vandaag echt Dutch queensday was hadden ze ook een Dutch special with 'traditional Dutch food'. Je kunt je zeker wel voorstellen dat ik erg benieuwd was naar deze traditionele maaltijd en toen ik ernaar vroeg bleken het kroketten en frikandellen te zijn. De manager van de club (of eigenaar, dat weer ik niet) had hierdoor in de gaten dat ik Nederlands was, zijn verloofde bleek dat ook te zijn. En na wat geklets over het feest de zaterdag ervoor kreeg ik deze $10 meal deal gratis! Dus ook het bier wat erbij hoorde..... that made my day!! Ondertussen was ik het hostel wel zat en Corrie had me aangeboden een paar dagen bij haar en haar zussen te logeren, ze hadden toch een kamer over. Het was alleen wel 40 minuten met de trein (dat is hier hetzelfde als de moeite nemen om van Nijmegen Dukenburg naar Nijmegen centraal te komen). De dag erna ben ik daar dus heen gegaan nadat ik wat meer van de stad gezien had. Die nacht heerlijk in mijn eigen kamer in een ruim twee persoons bed geslapen, kon niet beter! Dat is duidelijk een van de dingen die ik het meest mis, tijd alleen en voor jezelf. Alleen onder de douche en op het toilet ben je alleen. Ik heb dus 4 nachten bij haar geslapen. Op donderdag zijn we uit eten gegaan bij Garuva's. Wauwwwww!!! Dat was echt een gave tent, ik wil ditzelfde misschien op gaan zetten in Nederland dus ik verklap niet teveel. Maar alle tafeltjes zijn dus afgeschermd met lakens waardoor er een soort private dining ontstaat. Echt super! Daarna ook nog eens salsa gedanst in Cloudland, ook super! Alleen jammer dat iedereen LA-style danst (voor de leken onder ons, ik dans een andere stijl salsa). Gelukkig was er een colombiaan die ermee opgegroeid was en wel atiempo danste. Hij was onder de indruk van mijn dans kunsten en ik danste mooi klein (aldus de kenner??). Al met al een geweldige avond. Op 5 mei ging ik voor een paar dagen terug naar Noosa waar ik ook surfles heb gehad. Het ging super goed, bij de tweede keer proberen stond ik al (ik overtrof mijn eigen verwachtingen).
Op 9 mei ging ik terug naar Airlie beach om de whitsundays nogmaals te zien maar dit keer op een zeilboot! De dag erna begon het feest, 3 dagen, 2 nachten op Silent Night. Een voormalig race zeilschip. Wat bleek in plaats van de 6 tot 12 passagiers die de boot normaal meeneemt waren we maar met 5 passagiers (en de skipper en de deckie). De eerste dag een stuk gezeild en daarna klaargemaakt voor de overnachting. De tweede dag zijn we na het ontbijt op 2 plaatsen gaan snorkelen, een stuk gaan zeilen, gaan lunchen en daarna (voor mij wederom) naar het mooiste strand van de wereld. Daarna nog een stuk gevaren en een super mooie zonsondergang gezien, gewoon adembenemend! De laatste dag hebben we nog wat gezeild alvorens terug te gaan naar de haven. Met de passagiers zijn we even naar de lagoon gegaan (is een zwembad die eruit ziet alsof het de zee is) om vervolgens met zijn allen (incl. crew) te gaan lunchen en bier/cocktails te drinken. Dat was een erg goede afsluiter kan ik je zeggen!

Ondertussen ben ik op Magnetic Island beland en ga ik morgen alweer naar Mission beach. Voor de laatste mogelijkheid in de zee te zwemmen (daarna zijn er krokodillen). Na Mission beach zal ik naar cairns en omgevind gaan. Ik hoop de volgende keer weer wat eerder te schrijven, want nu is het behoorlijk lang.
Voor mijn gevoel begint het einde van mijn reis al in zicht te komen (wat eigenlijk helemaal niet zo is).

Ik kijk er wel naar uit iedereen weer te zien!
Hele dikke kus en knuffel voor iedereen die dat wil (digitaal, ik zeg het er maar even bij)!
Noortje

  • 16 Mei 2012 - 08:08

    MJ:

    ZOOOO wat een heerlijk verslag is dit weer, zeg!
    Het klinkt allemaal zalig. Alleen jammer dat je zoveel met reizen bezig bent maar dat heb je natuurlijk met zo'n groot land.
    Geniet voorall.
    Dikke kus,
    XXXXXXXXXXXXXXXX

  • 16 Mei 2012 - 09:41

    Hadie:

    Noooorie! Leuk verhaal weer! Wat vliegt de tijd en wat zie je veel :) Geniet ervan en wees voorzichtig (ook met je zakmes...).
    LIEFs!

  • 16 Mei 2012 - 10:31

    Dante:

    SUUUPER leuk om te lezen Noor! Ik ben jaloers! geniet nog maar van je tijd aan de andere kant van de aarde ;)

  • 16 Mei 2012 - 12:53

    Marjolein:

    Klinkt goed Noor!!!
    Heel veel plezier nog, en geniet ervan!

    xxxx

  • 16 Mei 2012 - 14:02

    Femke:

    Leuk Noor!! Geniet ervan!! xx

  • 16 Mei 2012 - 21:47

    Marjolijn:

    Fijn te lezen dat je zo'n super tijd hebt! Digitale knuffel terug!!

  • 17 Mei 2012 - 21:49

    Kokkie:

    Ha Noor,
    Wat een super verhaal weer! Geweldig om je avonturen te beleven en wat foto's te zien. Hoop dat je voet weer helemaal hersteld is. Blijf lekker veel ondernemen en lekker genieten van het leven!
    Liefs,
    Nien

  • 18 Mei 2012 - 14:03

    Lotte:

    Ohhhh Heerlijk zusje!!! Maar nu is het genoeg met al die stranden... Vooral omdat wij hier best aardig veel regen hebben... Grmbl!! ;)
    Maar wel heeeeerlijk om te lezen natuurlijk! Lekker aan het genieten ben je, en daar hou ik van :)
    Dikke digitale knuffel terug natuurlijk!

  • 19 Mei 2012 - 07:28

    Noortje:

    Bedankt voor al jullie enthousiaste reacties. Ik heb eigenlijk geen idee of ik van de hak op de tak spring maar blijkbaar komt het gevoel wel over ;). Tot over een goede maand allemaal! Kus

  • 20 Mei 2012 - 16:16

    Wies Van Der Zee:

    klinkt super goed Nora!! Heb het leuk!! Al die strandjes en die zon.... ik zou er bíjna jaloers op worden. Zit hier met mijn trui, sjaal en spijkerbroek op 4000 meter hoogte. Ieder wat wils ! ;)
    x!

  • 07 Juni 2012 - 18:48

    Hugo & Cara:

    leuk Noor we kunnen goed meeleven ook wij vonden Whitsundays Isl. een paradijsje.Cairs Bribane moet je echt meer tijd voor nemen er is onderweg zoveel te zien en boven Cairns is ook heel erg de moeite van het bezoeken waard.De tablelands mooi gebied.We weten niet waar je nu precies zit maar geniet er van het is een reis waar je de rest van je leven met veel plezier aan terug zult denken.Geniet er maar van. Gr Hugo en Cara

  • 08 Juni 2012 - 13:55

    Elmer:

    Hee Nora,
    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Het klinkt ook erg tof allemaal! Geniet er nog even van..
    kus E

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Magnetic Island

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2012

Oost, noord, zuid, noord

12 April 2012

Einde Outbackavontuur

27 Maart 2012

Met horten en stoten
Noortje

Welkom op mijn pagina

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 1097
Totaal aantal bezoekers 4525

Voorgaande reizen:

21 Maart 2012 - 20 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: