Met horten en stoten - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Noortje Zee - WaarBenJij.nu Met horten en stoten - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Noortje Zee - WaarBenJij.nu

Met horten en stoten

Door: noortjevanderzee

Blijf op de hoogte en volg Noortje

27 Maart 2012 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,

Ik ben ondertussen bijna een week op weg en ik loop tegen een aantal dingen op van het begin van zo'n reis. Ik moet zeggen dat ik me niet zomaar laat kisten dus ik vermaak me ondertussen prima!

In tegenstelling tot mijn kleine zusje verliep mijn reis vlekkeloos en kwam ik gewoon in Melbourne (volgens mij is er geen ander Melbourne maar ik bedoel dus in Australie) aan. Ik heb vervolgens een paar dagen bij Lisanne doorgebracht, wat erg fijn was met een jetlag. Vrijdag hebben we samen gelunched en 's avonds zijn we 'wat' gaan drinken met twee collega's van haar. Was erg gezellig!
Op zondag waren we uitgenodigd voor een lunch bij Nick (een van die collega's waar we vrijdag mee geborreld hadden). Het was nogal een late lunch die rond half 4 begon. Hij had een groot braadstuk (van varken) gemaakt met wat bijpassende gerechten, erg lekker! Daarna naar huis en een filmpje gekeken (avondeten hoefde natuurlijk niet meer).

Vrijdag en zaterdag heb ik verder zelf het centrum van Melbourne verkend. Ik had bedacht mijn trip door de outback maar eens te gaan regelen. Dus ik ging naar de tourist information. Nadat ze me twee verschillende opties had laten zien wilde ik wel boeken. Wat bleek, kun je alleen met credit card of contant betalen. Nou heb ik wel een credit card, maar deze is nog niet geactiveerd. Ik moest het dus contant gaan betalen (bijna 1000 dollar). Wat doe je dan?? Juist je zoekt een pinautomaat op. Ik kon daar alleen geen grote bedragen pinnen. Maximaal 300 euro... pffff schiet niet op dit. Ondertussen was ik er ook achtergekomen dat mijn treinreis van Melbourne naar Adelaide (vanwaar de tour vertrekt), mijn vliegticket van Alice Springs (waar de tour eindigt) naar Sydney en het hostel ook met een credit card of contant betaald moesten worden..... Okeeee zusammen komt dat neer op ongeveer 1500 dollar. En als ik die trein en het vliegtuig niet snel zou boeken zou het al gauw twee keer zo duur zijn. Dan baal je dus wel even. Gelukkig kon ik daar mama's credit card gegevens voor gebruiken. Bleef er 1200 dollar over. Outback trip dus maar even niet geboekt en alleen het hostel betaald. Vandaag kon ik eindelijk mijn credit card activeren en wilde dus meteen de trip boeken, wat blijkt... is er geen plaats meer.. En ondertussen wel mijn treinticket en vliegticket geboekt... *PIEEEPPP*! Oke, hoofd erbij en via internet andere reisorganisaties gezocht die ongeveer hetzelfde bieden. Gelukkig gevonden en zojuist een aanvraag gedaan (nu maar hopen dat het me meezit en ik niet te horen krijg dat ze geen plek meer hebben, fingers crossed!!!)

Gisteren (maandag) ben ik naar een hostel vertrokken (je moet toch een keer andere reizigers leren kennen). Hier blijf ik tot zaterdag. Dan ga ik met de trein naar Adelaide. Waarvandaan ik dinsdag (als het goed is) met de outback trip vertrek. Op maandag kom ik dan in Alice springs aan, waar ik dinsdag meteen weer vandaan vertrek naar Sydney.

De volgende keer hopelijk meer goede berichten!!
Liefs Noortje

  • 27 Maart 2012 - 03:04

    Wies:

    Och Nora wat een geld troubles!! Dat kan je toch goed dwarszitten he! Goed dat je gewoon lekker doorgaat en het positief blijft benaderen. Meestal lost het zich uiteindelijk wel op ( na veel zorgen, mogelijke oplossingen en de hulp van mama´s creditcard die daar inmiddels goed geoefend in is) Lekker oplossingsgericht, daar draait het om! Ik hoop heel erg met je mee dat er bij deze tour plek voor je is!!
    en dat je toffe mensen ontmoet :)
    veel liefs uit Ecuador!!

  • 27 Maart 2012 - 06:50

    Noortje:

    Helaas, het lot tart me.... de tour is fully booked... Nog maar even verder kijken dan.. en anders op eigen houtje (misschien wel met de trein, schijnt ook mooi te zijn) van Adelaide naar Alice springs.
    Xx

  • 27 Maart 2012 - 07:40

    Lotte:

    Hahaha "zijn we 'wat' gaan drinken" Wat ben je weer lekker subtiel! En fijn en leuk dat je zo welkom ontvangen bent! Heerlijk, die gastvrijheid!
    Wat balen dat dat niet gelijk goed lukt met die outback trip!! Ja zusje... Het is niet altijd even gemakkeljik... Ik ken de tegenslagen! Maar geloof me, als jij dalijk lekker aan het outbacktrippen bent, ben je dit gezeur alweer vergeten!!

    Geniet schwester!!! Dikke kus

  • 27 Maart 2012 - 08:15

    Femke:

    Heee Noor!!
    Leuk om jouw ervaringen uit Australië te lezen! Balen dat het nog niet gelukt is met je trip.. maar meid, no worries, het komt vast goed! Blijven proberen, wie weet canceld iemand nog wel..
    Succes met alles regelen en geniet vooral heel erg van alles!!!
    LIEFs!

  • 27 Maart 2012 - 08:49

    Heik:

    Klinkt goed Nori! Veel plezier nu nog in de stad en dinsdag op je trip! xx

  • 27 Maart 2012 - 09:10

    Geldschieter:

    Ha Snoor,
    Wat een pech, maar je lost het wel op, ik ken jou!
    Heb je het al leuk in je hostel?
    Ja, en ik las oók iets tussen de regels door...
    Tsja, daar staan die aussies bekend om, s lands wijs s lands eer! zullen we maar zeggen.
    X MJ

  • 28 Maart 2012 - 09:17

    Noemi:

    Noorieee!!

    Ach ach wat een trubbels, maar volgens mij zag ik op facebook dat het inmiddels toch gelukt is?! Ik duim voor je!
    Heel veel plezier lieverd! Ook van dit soort momentjes genieten he! ;) Je zit toch in Australie!!!!

    Xxx

  • 28 Maart 2012 - 09:40

    Dante:

    Supercool dat het je nog gelukt is om die tour te boeken! Have Fun! XX

  • 28 Maart 2012 - 16:36

    Hadie:

    Norie!! Goed om nu te lezen dat je toch met die trip mee kunt!! Leuk ook je foto's op facebook :D Geniet ervan en doe voorzichtig! Liefs

  • 30 Maart 2012 - 17:04

    Free & Jens:

    Lieve Norah! Gelukkig toch nog goedgekomen dus met die trip van je!!! Geniet, geniet, geniet moppie! Dikke kussen!

  • 03 April 2012 - 17:17

    CarineJo:

    Gelukkig is er maar één Melbourne, maar.... er zijn wel meerdere Sydneys dus PAS OP (grapje). Wat fijn dat je de tocht gaat maken, ik ben erg benieuwd naar je verhalen. Heel erg veel plezier, dikke kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2012

Oost, noord, zuid, noord

12 April 2012

Einde Outbackavontuur

27 Maart 2012

Met horten en stoten
Noortje

Welkom op mijn pagina

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 4530

Voorgaande reizen:

21 Maart 2012 - 20 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: